FOTOGALERIJA: Galerija fotografija sa koncerta profesora Olivera Kerna, Đorđa Stanettija i Marijana Đuzela

August 9, 2024

U sklopu međunarodnog seminara klasične glazbe ARDEA 2024. održan je završni koncert trojice izuzetnih profesora – Đorđa Stanettija, Marijana Đuzela i Olivera Kerna. Njihov nastup u crkvi sv. Franje Asiškog u Čapljini bio je prava poslastica za ljubitelje klasične glazbe, okupljajući skladatelje različitih epoha i stilova.

Đorđe Stanetti:

  • Johann Sebastian Bach (1685-1750):
    Fantazija u a-molu, BWV 904
  • Johannes Brahms (1833-1897):
    Osam klavirskih komada, op. 76 (izbor)
    • Capriccio. Un poco agitato br. 1
    • Capriccio. Allegretto non troppo br. 2
    • Intermezzo. Grazioso br. 3
    • Intermezzo. Allegretto grazioso br. 4
  • Claude Debussy (1862-1918):
    Preludiji, CD 125 (izbor iz prve knjige)
    • Prekinuta serenada br. 9
    • Utonula katedrala br. 10

Marijan Đuzel:

  • Ludwig van Beethoven (1770-1827):
    Sonata br. 14 u cis-molu, op. 27, br. 2
    • I. Adagio sostenuto
    • II. Allegretto – Trio
    • III. Presto agitato

Oliver Kern:

  • Ferruccio Busoni (1866-1924):
    Preludiji, op. 37 (izbor)
    • Preludij u fis-molu
    • Preludij u Des-duru
    • Preludij u b-molu
  • Maurice Ravel (1875-1937):
    Le tombeau de Couperin M. 68
    • Prélude
    • Menuet
    • Toccata

Koncert je započeo profesor Đorđe Stanetti s izvedbom Bachove "Fantazije u a-molu, BWV 904", gdje je njegova interpretacija pokazala duboku razumijevanje barokne forme i izraza. Nakon Bacha, Stanetti se okrenuo Brahmsovim "Osam klavirskih komada, op. 76", iz kojih je odabrao četiri stavka: dva Capriccia i dva Intermezza. Njegova izvedba bila je prožeta osjećajem i suptilnom dinamikom, posebno u "Intermezzu. Grazioso br. 3". Za kraj svog dijela programa, izveo je Debussyjeve preludije, uključujući čuvenu "Utonulu katedralu br. 10", koja je kroz Stanettijeve ruke dobila magičan i mističan zvuk.

Profesor Marijan Đuzel oduševio je publiku svojom izvedbom Beethovenove "Sonate br. 14 u cis-molu, op. 27, br. 2". Poznatija kao "Mjesečeva sonata", ova sonata kroz tri stavka vodi slušatelje od meditativnog i melankoličnog prvog stavka, preko živahnog i kontrastnog drugog, do furioznog finala u trećem stavku. Đuzel je suvereno vladao dinamikom i emocijama, oživjevši svaku notu na klaviru.

Za kraj večeri, na pozornicu je stupio profesor Oliver Kern. Njegov program je započeo s izborom Busonijevih "Preludija, op. 37", gdje su "Preludij u fis-molu" i "Preludij u b-molu" posebno došli do izražaja zahvaljujući Kernovoj virtuoznosti i preciznosti. Koncert je zaključio Ravelovim "Le tombeau de Couperin M. 68", gdje je kroz Prélude, Menuet i Toccatu pokazao savršenu tehniku i izuzetnu muzikalnost, što je ostavilo publiku bez daha.

Ovaj koncert je pokazao ne samo virtuoznost ovih profesora, već i njihovu duboku povezanost s glazbom i sposobnost da prenesu tu strast na publiku. Svaki od njih donio je svoj jedinstveni stil i pristup, stvarajući koncert koji će se dugo pamtiti.

Posljednje novosti